Studenti prve godine diplomskog studija Informatologije na Odsjeku za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku Kristina Gagulić, Inga Pemper i Antonio Prgomet sudjelovali su na međunarodnoj ljetnoj školi ESSISGEN (European Summer School of Information Science and Gender), održanoj u Barceloni od 2. do 6. rujna. Ljetna škola dio je projekta GEDIS, koji se bavi promicanjem rodne raznolikosti i inkluzivnosti u području informacijskih znanosti. Više o samom projektu može se pronaći na https://www.ub.edu/gedis/hr/o-gedis-u-hr/.

Program je bio bogat i raznolik te je uključivao niz stručnih predavanja, praktičnih radionica i kulturnih aktivnosti. Prvog dana održana su uvodna izlaganja te radionica usmjerena na međusobno upoznavanje i povezivanje sudionika, a pritom su predstavljeni ciljevi i sadržaj projekta. Večernji sati bili su rezervirani za neformalno druženje i razgledavanje Barcelone, što je dodatno doprinijelo stvaranju pozitivne i poticajne atmosfere. Drugi dan naglasak je bio na aktualnim temama iz područja informacijskih znanosti; etičkim pitanjima vezanim uz umjetnu inteligenciju, problemima govora mržnje te ulozi informacijskih stručnjaka u prepoznavanju i suzbijanju diskriminacije. Treći dan bio je posvećen inkluzivnom jeziku i istraživačkim metodologijama, kao i etičkim smjernicama za oblikovanje metapodataka i izradu kontroliranih rječnika, što je otvorilo raspravu o važnosti stvaranja inkluzivnih okruženja u prostorima GLAM zajednica. Četvrtog dana studenti su posjetili Central Library of University of Barcelona, gdje su imali priliku upoznati bogatu povijest i zbirke knjižnice, od starih rukopisa i inkunabula do suvremenih digitalnih resursa. Sudjelovali su i u fokus grupama u kojima su razmjenjivali dojmove i iskustva s programa. Tijekom tog dana također su intenzivno radili na dovršavanju svojih projekata otvorenih obrazovnih resursa (OER). Završni dan bio je posvećen predstavljanju i evaluaciji projekata. Sudionici su izlagali svoje radove pred profesorima i kolegama, razmjenjivali ideje i dobivali konstruktivne povratne informacije, a program je zaključen zajedničkom refleksijom i osvrtom na cjelokupno iskustvo.

ESSISGEN je studentima pružio izuzetno bogato i inspirativno iskustvo koje je pridonijelo njihovu profesionalnom i osobnom razvoju, osnažilo razumijevanje rodne raznolikosti te potaknulo promišljanje o stvaranju inkluzivnijih knjižnica i informacijskih prostora otvorenih prema LGBTIQ+ zajednici. Sudjelovanje na ovakvom programu omogućilo im je ne samo stjecanje novih znanja i vještina, već i vrijednu međunarodnu suradnju te razmjenu perspektiva i ideja s kolegama iz različitih zemalja.

Tekst napisala: Kristina Gagulić
