14. rujna 2012. na Sveučilištu u Zadru mr. sc. Anita Papić obranila je doktorski rad pod naslovom Modeli konvergencije e-usluga visokoškolskih knjižnica i sustava za upravljanje učenjem pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Ivanke Stričević (Odjel za informacijske znanosti Sveučilišta u Zadru) i sumentorstvom izv. prof. dr. sc. Gorana Bubaša (Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu).
Sažetak doktorskog rada
Imajući u vidu potrebe suvremenog sveučilišta koje se danas razvija u smjeru virtualnog sveučilišta glavno istraživačko pitanje u ovom doktorskom radu je koji i kakvi modeli konvergencije e-usluga visokoškolskih knjižnica i sustava za upravljanje učenjem na sveučilištu mogu pridonijeti kvaliteti visokoškolskog obrazovanja. Korisnicima, sveučilišnim nastavnicima i studentima, pridaje se posebna pozornost, jer je važno utvrditi njihovo informacijsko ponašanje u kontekstu e-usluga visokoškolskih knjižnica integriranih u predmetne sadržaje unutar sveučilišnog sustava za upravljanje učenjem. Svrha ovog doktorskog rada se jednim svojim dijelom ogleda u kritičkom sagledavanju spoznaja i usustavljivanju pristupa problematici konvergencije e-usluga visokoškolskih knjižnica i sustava za upravljanje učenjem na teorijskoj razini, a drugim dijelom u razvoju modela konvergencije, primjenjivog u praksi koji valja i dalje istraživati radi moguće nadogradnje. Na temelju rezultata istraživanja u kojemu je provedena konvergencija e-usluga visokoškolskih knjižnica i sustava za upravljanje učenjem te ispitivanja provedenog među svim sudionicima – studentima, nastavnicima i knjižničarima u ovom radu kreiran je model konvergencije. Knjižničari trebaju surađivati sa sveučilišnim nastavnicima koji imaju ključ predmetnih sadržaja unutar sustava za upravljanje učenjem kako bi zajedno oblikovali novu okolinu učenja za studente, obogaćenu doprinosom takve suradnje, koja postaje šira i dublja jer omogućuje uporabu informacijskih resursa u okviru sadržaja odnosno konteksta kolegija, a navedeno pak vodi prema razvoju vještina informacijske pismenosti. Knjižnice trebaju promišljati o načinima izgradnje svojih e-usluga oko radnog prostora korisnika i nuditi svoje usluge u digitalnom okruženju aktivnije jer skladištenje resursa nikako neće biti dovoljno već će oni trebati biti oblikovani i projicirani u okolinu korisnika na način da podupiru učenje. Model dan u ovom radu svoju primjenu može imati na onim sveučilištima na kojima se provodi nastava pomoću sustava za upravljanje učenjem, a za ona sveučilišta koja još ne provode e-oblike nastave na daljinu, model i smjernice koje su na temelju njega razvijene mogu biti poticaj za uvođenje suvremenih strategija obrazovanja i učenja u bogatom informacijskom okruženju što odgovara tendencijama razvoja suvremenih sveučilišta koja se uključuju u informacijske tokove.
Ključne riječi: e-usluge knjižnica; LMS; nastavnici; studenti; sustav za upravljanje učenjem; virtualno sveučilište; visokoškolske knjižnice;