Dana 04. ožujka 2014. godine, od 17 do 19 sati, održano je predstavljanje pilot-projekata studenata druge godine diplomskog studija Informatologije.
Pilot-projekti obvezna su aktivnost u 3. semestru diplomskog studija Informatologije uvrštena u Nastavni plan i program. Nose 8 ECTS-bodova te podrazumijevaju samostalnu organizaciju, provedbu i predstavljanje rezultata pilot-projekta uz nadzor mentora. Cilj je pilot-projekata ostvariti konkretan i opipljiv rezultat, a u predlaganju tema za pilot-projekte mentori se vode načelima korisnosti rezultata projekata za studente, Odsjek i nastavni proces u cjelini, ali i za širu društvenu zajednicu. U ak. god. 2014/2015. realizirano je ukupno 9 pilot projekata.
Program je započeo predstavljanjem projekta Mobilna aplikacija za djecu s posebnim potrebama (GlasApp koji se može slobodno preuzeti u Google Play Store-u) na kojem su, pod mentorstvom dr. sc. Tomislava Jakopeca, radili studenti Katharina Rostaš, Hana Marčetić i Antun Matanović. Uz svoju veliku korisnost i primijenjivost, projekt je značaj i po tome jer je nastao i kao rezultat suradnje s tvrtkom Betaware d.o.o. s kojom Odsjek za informacijske znanosti već surađuje u području praktičnog rada studenata. Gosti na predstavljanju su tako bili i osnivač i upravitelj BetaWare-a Krunoslav Ris i voditeljica financijskog odjela tvrtke Sanja Sabo-Ris, a lijepa vijest je i da je student Antun Matanović, dokazavši se kroz ovaj pilot-projekt i praksu koju je odradio u BetaWare-u, dobio ponudu za osnivanje radnog odnosa.
Program se nastavio izlaganjem projekta Vizualni identitet studentske konferencije “infoDASKA” na kojem su, pod mentorstvom dr. sc. Josipa Selthofer, radili studentice Tamara Jozinović, Romana Radišić i Kristina Terzić. Studentice su sklopu projekta osmislile i izradile različita rješenja vizualnog identiteta za konferenciju “infoDASKA”, ali i ostalih konferencijkih materijala i promidžbenih proizvoda.
Nakon toga predstvaljen je pilot-projekt Digitalna zbirka školskih novina OŠ “Ivan Filipović” Osijek na kojem su radili studenti Mirta Miličić, Filip Čačić i Luka Marijanović pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Gordane Dukić i doc. dr. sc. Borisa Bosančića. Rezultat projekta je digitalna zbirka koja polaznicima OŠ “Ivan Filipović” u Osijeku, ali i drugim zainteresiranima, nudi mogućnost pregledavanja i pretraživanja 30-ak godišta školskih novina “Vedrine”.
Četvrti po redu predstavljeni projekt bio je Vrednovanje fonda knjižnice Filozofskog fakulteta: verifikacijska studija na primjeru ispitne literature: akademska godina 2014./15. koji su, pod mentorstvom dr. sc. Kristine Feldvari, predstavile studentice Rebeka Đurišić, Kristina Munk i Ivana Nogalo. Cilj je ovoga projekta bio vrednovati zbirku Knjižnice FFOS-a pomoću metode verifikacijske studije na primjeru ispitne literature. Rezultat ovog projekta od velike je pomoći knjižničarima kada je u pitanju odlučivanje o nabavi građe i raspodjeli sredstava.
Nakon toga, svoj su pilot-projekt E-sadržaji u otvorenom pristupu iz područja umjetne inteligencije predstavile Ivana Turk i Elizabeta Vujnovac. Studentice su radile na projektu pod mentorstvom dr. sc. Anite Papić, a sam projekt predstavlja uistinu vrijednu zbirku sadržaja (knjiga, časopisa, pojedinačnih radova), informacija i poveznica u području inteligentnih sustava i umjetne inteligencije. Zbirka obuhvaća znanstvene i stručne, ali i popularno-znanstvene sadržaje te predstavlja vrijedan izvor informacija studentima koji će slušati kolegije iz navedenih područja.
Studentice Dora Barišić i Ines Bobinac predstavile su svoj pilot-projekt Citatna analiza završnih radova studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku: akademska godina 2013./2014. na kojem su radile pod mentorstvom prof. dr. sc. Kornelije Petr Balog. Projekt se nastavlja na prethodne pilot-projekte citatnih analiza i predstavlja vrijednu usporedbu s rezultatima i podatcima prijašnjih projekata. Cilj je ovakvog kontinuiranog projekta pomoći knjižnici u samoanalizi i prikupljanju podataka o kvaliteti i uporabnoj vrijednosti fonda, ali i pratiti promjene u informatičkoj i informacijskoj pismenosti studenata te pratiti trendove u informacijskom ponašanju i korištenju različitih tipova građe.
Nakon toga, uslijedilo je predstavljanje projekta Izrada predmetnog kazala za bibliografiju „izdavačka i tiskarska djelatnost na dalmatinskom prostoru (Zadar, Split i Dubrovnik) u prvoj polovini 19. st.: bibliografija na kojem su studentice Anita Perak i Sanja Škugor radile pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Jelene Lakuš. Rezultat je ovog projekta vrijedno predmetno kazalo koje, uz kazalo naslova i imensko kazalo, olakšava pretraživost navedene bibliografije te pozitivno utječe na učestalost njezina korištenja.
Osmi pilot-projekt o kojem smo imali priliku čuti od studentica Ivane Lilijan i Mirte Mihaljević nosi naslov Zadovoljstvo i iskustvo čitanja s obzirom na različite formate i tipove e-knjige, a studentice su ga odradile pod mentorstvom doc. dr. sc. Borisa Badurine. Studentice su ispitivale iskustvo čitanja na trima uređajima – prijenosnom računalu, tabletu i e-čitaču knjiga analizirajući odgovore na pitanja poput koji je uređaj najprimijenjeniji čitanju e-tekstova, koji uređaj najmanje ometa koncentraciju čitatelja te koji je uređaj ispitanicima bio najzanimljiviji za korištenje.
Program predstavljanja pilot-projekata završio je s izlaganjem studentica Ivane Manojlović, Marije Primorac i Kristine Vinojčić. Projekt pod naslovom Što sve znam i umijem?: osmišljavanje i izrada multimedijskih materijala i sadržaja za obnavljanje znanja i vještina stečenih tijekom studija mentorirali su doc. dr. sc. Maja Krtalić, doc. dr. sc. Boris Bosančić i Milijana Mičunović. Cilj je projekta omogućiti studentima da na brz i jednostavan način provjere stečena znanja, da, kroz izdvojene ishode učenja, grupe ispitnih pitanja i multimedijske sadržaje dobiju uvid u najvažnije cjeline svakog kolegija, ali i da se studentima koji tek upisuju odabrane kolegije predstavi sadržaj svakog od njih na inovativan, zanimljiv i dinamičan način.
Uz studente druge godine diplomskog studija i njihove mentore predstavljanju su nazočili i studenti drugih godina studija kojima je ovo bila izvrsna prilika upoznati se s konceptom pilot-projekta, ali i poslušati zanimljiva izlaganja svojih kolega.
Prezentacije pilot-projekata mogu se preuzeti ovdje.